A japán ember autója a japán ember vára. Ez sokkalta igazabb, mint ahogy azt a felületes szemlélő gondolná, házat venni ugyanis csak olyan lélegzetelállítóan hatalmas összegből lehetne, hogy a japánok többsége kompromisszumos megoldásként inkább autót vesz. Lehet, hogy az átlag japán üzletember egy bérelt lakásban lakik valahol az isten háta mögött, de a legújabb BMW csúcsmodell büszke tulajdonosaként legalább van oka a boldogságra.
A japánok sokáig a fehér színű kocsikat részesítették előnyben, mert a fehér a szépség és a tisztaság szimbóluma. Azóta a japán ízlés már valamivel változatosabb, de a piros, fekete, zöld és egyéb színű autókat is nagy szeretettel tartják makulátlanul tisztán. (A külföldre utazó japánoknak legelőször is mindig az autók siralmas állapota tűnik fel. A japánok piszkosnak, rosszul fényezettnek és általában elhanyagoltnak látják a külföldi kocsikat, és ettől majd meghasad a szívük szegényeknek.)
Az autógyártók sem csak közlekedési eszköznek tekintik az autókat, hanem a sofőrök összes elképzelhető igényét igyekeznek kiszolgálni. Van például egy kapcsoló az ülés mellett, amelyet megnyomva az ülés kényelmesen előre- vagy hátracsúszik. Különösen a női sofőrök örülnek ennek, mert ők nem szívesen nyúlnak le a lábuk között, az ülés alsó peremén található fémfogantyúhoz.
|